in , , ,

Doba céčková. Posilujte imunitu už teď

Ještě než přijdou podzimní lijáky a chřipková epidemie bude mít večírek, pozvěte do party na párty i céčko, vitamin, který pomůže překonat proměnlivé a sychravé období ve zdraví.

Vitaminem číslo 1 je právě v tomto období vitamin C (kyselina L-askorbová). Je účinným antioxidantem, napomáhá předcházet onemocněním a stimuluje imunitní systém.

Pokud už náhodou prochladnete nebo onemocníte, se zvýšeným přísunem céčka bude mít onemocnění lehčí průběh a potrvá kratší dobu. Jeho příjem je dobré zvýšit i během náročných fyzických aktivit, při hojení ran, léčbě infekcí a tak dále. A to i v těhotenství nebo při kojení. Stejně jako sobě ho pak dopřejte i dětem.

Céčko se ve velkém množství nachází v potravinách, které obsahují hodně železa. Má to svůj význam, protože vitamin C napomáhá lepšímu vstřebávání železa. Proto pokud vás během těhotenství trápí anémie, vybírejte si potraviny s vysokým množstvím céčka.

Výborným zdrojem je veškeré ovoce a zelenina, které mají kyselou příchuť

Například citrusy, ale i mango, ananas a jahody. Ze zeleniny je céčkovou bombou paprika (polovina středně velké papriky pokrývá denní dávku pro dospělého člověka) a také brambory, rajčata a brokolice. Milovnice herbáře sáhnou i po šípcích a rakytníku, který si můžete vypěstovat na zahradě.

Pozor, vitamin C se tepelnou úpravou i dlouhodobým skladováním ničí

Snažte se proto denně zařadit do svého jídelníčku co nejvíc čerstvé zeleniny a ovoce, funguje i preventivně. Dbejte také na pravidelnost – pokud vitamin C konzumujete nárazově ve velkém množství, tělo ho nestráví a nadbytečné množství vyloučí močí. Konzumujte tedy céčko denně, nejen občas, a to v té nejzdravější formě. Tak nebudete muset sahat ani po vitaminových preparátech.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Loading…

0

Komentáře