in ,

Nevěřící Tomáš aneb Učit děti náboženství?

Možná se před večeří společně pomodlíte, ale většina českých rodin patří k bezvěrcům, někdo možná o náboženství doma mluví.

Jenže podle dva roky trvajícího průzkumu nezávislé Komise pro náboženské vzdělávání ve Velké Británii by se měla akutně změnit výuka náboženství. Ta by měla kromě jiného zahrnovat i témata, jako je ateismus, agnosticismus či sekularismus.

Nový předmět by měl mít název „náboženství a světonázory“ a jeho obsah by měl odrážet komplexnost a rozmanitost světových názorů, čerpající z množství náboženských, filozofických, duchovních a jiných přístupů k životu, včetně různých tradic v rámci judaismu nebo buddhismu, a také nenáboženských světonázorů včetně ateismu nebo agnosticismu.

Předmět by měl děti učit empatii a respektu vůči různým náboženstvím a názorům. Bez ohledu na přístup či víru, ve které své děti vychováváte, je důležité si z toho vzít to, že děti je třeba seznámit s rozmanitostí názorů a pohledů na toto téma a ukázat jim, proč je mezilidská tolerance důležitá a nevyhnutelná.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Loading…

0

Komentáře