in

Deset zlatých pravidel zdravého sportování

Sport by měl být zábavou

1. Zdravotní prohlídka
Pokud se sportem začínáte a je vám více než 35 let a při rizikových faktorech, jakými jsou kouření nebo vysoký krevní tlak, při cukrovce, těžkých chorobách nebo nadváze, si vždy nejprve zajděte k lékaři.

2. Na začátek přiměřeně
Začněte s malou zátěží a postupně přidávejte nejlépe pod dozorem zkušené osoby, trenéra, v tělocvičně. Ideální frekvence cvičení je 3–4krát do týdne po 20–40 minutách.

3. Nepřetěžujte se
Raději cvičte zlehka a déle než krátce a intenzívně. Mírná únava po sportu je normální.

4. Po sportu relaxace
Nezapomeňte na dostatečný odpočinek (spánek, relaxaci) po sportu. Po cvičení vždy „zvolněte“.

Po sportu relaxace

5. Přestávka během nemoci
Pokud máte horečku, silné bolesti či akutní onemocnění, dejte si se sportováním pauzu nebo se poraďte s lékařem.

6. Zranění je nutné přeléčit
Nejprve zahřát a potom natáhnout. Při bolestech a zranění uvažujte o změně sportu.

7. Přizpůsobit se klimatu
Zvolte si vhodné a praktické oblečení podle počasí. V horku nezapomínejte na tekutiny.

8. Strava a pitný režim
Jídlo bohaté na vitamíny, mnoho ovoce a zeleniny. Cenné tipy, co přidat do jídelníčku a co naopak ubrat, vám poradí i váš trenér. Tekutiny doplňujte nechlazenou minerálkou.

9. Léky a věk
Přizpůsobte užívání léků vašemu tréninkovému plánu. S přibývajícím věkem je důležité trénovat sílu, výdrž, koordinaci a pohyblivost.

10. Sport by měl být zábavou
Obměňujte sporty, nemusíte stále cvičit to samé. Cvičte ve skupinách, věnujte se kolektivním sportům.

Jednoduše – bavte se!

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Loading…

Komentáře